Wirtualne biura w Warszawie – dla kogo powstały?

Wraz z kolejnymi wzrostami różnych opłat coraz więcej przedsiębiorców docenia instytucję taką jak wirtualne biura. Zastanówmy się czy wirtualne biura w Warszawie to rozwiązanie dla osób z całego kraju.

Wirtualne biura – czym są ?

Największy rozwój wirtualnych biur w Polsce nastąpił około 10 lat temu. Ostatnie 10 lat weryfikuje jednak niektóre powstałe wtedy biura i można powiedzieć, że szansę przetrwać mają tylko najlepsze. Dekadę temu wirtualne biuro stanowiło głównie adres wirtualny, który przedsiębiorca kupował jako adres do umieszczenia w KRS. Adres taki stawał się siedzibą spółki, jednakże urzędnicy nie dopuścili do tego, by był to tylko adres wirtualny. Od trzech lat wirtualne biura zostały osadzone w polskim ustawodawstwie, jako „zapewnianie siedziby, adresu prowadzenia działalności lub adresu korespondencyjnego oraz innych pokrewnych usług osobie prawnej lub jednostce organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej”.

W związku z tym wirtualne biuro ma obowiązek dostarczyć przedsiębiorcy nie tylko sam adres do KRS czy adres do CEiDG, adres na siedzibę spółki, działalności gospodarczej, fundacji lub stowarzyszenia, ale też pełną obsługę tego adresu przez wykwalifikowanych pracowników, posiadających certyfikaty odbycia przynajmniej kilku szkoleń, zaplecze techniczne w postaci wydajnego urządzenia wielofunkcyjnego typu fax-skaner-kopiarka oraz sale konferencyjne na spotkania zarządu lub wspólników spółek. Wirtualne biuro jako niezwykle wydajna instytucja realizująca ideę “sharing economy” potrafi to wszystko zrealizować w jednym, niedrogim pakiecie.

Jak sprawdziły się wirtualne biura w pandemii koronawirusa ?

Wirtualne biura bardzo dobrze sprawdziły się zarówno w 2020 roku jak i w 2021.

Urzędnicy nie zmuszali przedsiębiorców do korzystania z sal spotkań a sami przedsiębiorcy nie mieli konieczności, by do wirtualnego biura kierować się po odbiór korespondencji. Wirtualne biuro skanowało całą odebraną pocztę przedsiębiorcy i wysyłało na adres e-mail.

Jakie wirtualne biuro wybrać ?

Wybierając wirtualne biuro trzeba zwrócić uwagę przede wszystkim na fakt czy ma ono szansę działać latami np. następne 10-15 lat czy też zwinie się za pół roku. Wobec tego nie powinna grać roli geografia. Mieszkając na przykład w województwie dolnośląskim lepiej wybrać renomowane biuro z centrum Wrocławia lub ze ścisłego centrum Warszawy niż istniejące rok czasu biuro wirtualne w Legnicy. Dlaczego ? Może się okazać, że prowadzący wirtualne biuro w Legnicy wynajął duży lokal, by stworzyć wspomniane wcześniej sale konferencyjne a tymczasem do lokalu nie zgłaszają się wystarczające ilości przedsiębiorców, gdyż cena za wirtualne biuro w Warszawie jest trzy razy niższa niż za wirtualne biuro w Legnicy.

Specyfika Warszawy jako siedziby wirtualnych biur

Warszawa to największe polskie miasto. W związku z tym jest tutaj najwięcej wirtualnych biur i wszelkich innych rodzajów działalności gospodarczej. Stąd panuje w Warszawie duża konkurencja pomiędzy biurami wirtualnymi. Ceny są znacząco niższe niż w innych rejonach kraju a jakość wirtualnego biura znacznie wyższa. Wirtualne biura umiejscowione są w ścisłym centrum, w wykupionych na własność lokalach, znajdujących się w zabytkowych kamienicach, dodatkowo położonych wśród wysokich budynków biurowych jak Varso Tower czy Q22. Bliskość Dworca Centralnego sprawia, iż są one dobrze dostępne dla wspólników spółek z o.o., komandytowych i wszelkich innych z całej Polski.

Ostatnie Wpisy

Kiedy warto rozpocząć pozycjonowanie firmy?

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to jedna z najlepszych taktyk na uzyskanie rozpoznawalności w wyszukiwarce Google. Warto o nie zadbać w zasadzie już...

Najpopularniejsze walutowe pary handlowe

Ludzie inwestują w rozmaite pary handlowe, takie jak Forex, materiały surowe (jak złoto, miedź) i akcje, aby zyskać dobry zwrot inwestycyjny. Rynek...

Płyty drogowe z tworzywa – zalety i wady

Płyty drogowe wykonane z tworzywa sztucznego to ciekawa alternatywa dla klasycznych, betonowych lub gumowych płyt drogowych. Co je wyróżnia, jakie są ich...

Biuro open space – Zdesk podpowiada, jak je zaaranżować

Moda na otwartą przestrzeń biurową przyszła ze Stanów Zjednoczonych. Początek XX wieku zaowocował koncepcją budowania bliższych relacji między pracownikami i usprawniania przepływu...

Podatki w Niemczech – najważniejsze informacje

Nasi zachodni sąsiedzi mają rozbudowany system podatkowy, który opiera się na różnych rodzajach danin publicznych. Podatki w Niemczech opierają się m.in. na...

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię