Jak ułatwić potencjalnym klientom odnalezienie Twojej strony? Zwróć uwagę internauty i wypromuj swój profil. Skorzystaj z narzędzia udostępnionego przez Google i stań się widoczny w sieci.
Czym jest wizytówka Google Moja Firma
Wizytówka jest zbiorem najważniejszych informacji o Twojej firmie. Ty decydujesz, jakie dane udostępnisz w wyszukiwarce oraz Mapach Google. Koniecznie zawrzyj w niej podstawowe informacje o firmie, takie jak: adres, numer telefonu, godziny otwarcia i pamiętaj o ich aktualizacji przy każdej zmianie.
Wizytówka w Google Maps umożliwia również dodanie produktów wraz z opisem i ich ceną. Dzięki czemu klienci już w wynikach wyszukiwania mogą sprawdzić Twoją ofertę. Możesz także umieszczać informacje o nowościach, jakie wprowadzasz lub wydarzeniach, które realizujesz.
Dodanie wizytówki
Proces dodania Twojej firmy do Google jest szybki i prosty. Wystarczy zalogować się na swoje konto Google i przejść do kreatora Wizytówki Google. Tam wpisujesz podstawowe dane o swojej firmie, takie jak nazwa firmy, adres, branża działalności i dane kontaktowe. Ostatnim etapem jest weryfikacja Twojego profilu firmy. Po skutecznej weryfikacji informacje o Twoim biznesie pojawią się w Google Maps w ciągu kilku godzin.
Ile to kosztuje?
Nie daj się oszukać, usługa Google Moja Firma jest całkowicie bezpłatna. Możesz więc zupełnie za darmo założyć profil swojej firmy w Mapach Google. Uważaj jednak na nieuczciwe biznesy, które oferują odpłatne utrzymanie wizytówki w Google Maps. Wizytówkę wystarczy założyć raz, a będzie ona wyświetlana bezterminowo.
Funkcjonalności Google Moja Firma
Poza podstawowymi danymi wizytówka umożliwia właścicielowi udostępnianie dodatkowych informacji o firmie. Przydatnymi i jednocześnie często pomijanymi funkcjami w wizytówce Google Moja Firma są:
- oznaczenie obszaru działalności – umożliwia oznaczenie obszaru świadczenia swoich usług;
- krótka nazwa wizytówki – pozwala na utworzenie krótkiej nazwy firmy lub nazwę niestandardową;
- dodawanie wpisów – zarządzający wizytówką firmy ma możliwość zamieszczenia wpisów dotyczących prowadzonych przez firmę wydarzeń, wprowadzanych nowości czy dostępnej oferty;
- logo i zdjęcie w tle – właściciel może dodać grafiki, które zostaną wyświetlone w wizytówce, dzięki czemu będzie atrakcyjniejsza dla potencjalnego odbiorcy.
Jak zwiększyć rozpoznawalność wizytówki?
Warto zadbać o rozpoznawalność wizytówki, ponieważ może to przynieść realne korzyści. Większa liczba odwiedzin w sklepach stacjonarnych, miejscach z usługami i nowi klienci w sklepie internetowym – to tylko niektóre z nich. Co więcej, profil firmy daje możliwość klientom wyrażenia opinii. Wskazane jest odpowiadanie na komentarze w celu budowania relacji z klientami oraz zachęcanie do pozostawania recenzji. Takie działania pozytywnie wpływają na odbiór wizytówki oraz jej pozycjonowanie lokalne.
System Google Moja Firma monitoruje aktywność użytkownika w kontekście dbania o swoje wizytówki. Dlatego korzystne będzie codzienne logowanie na swoje konto, gdzie utworzyło się wizytówkę. Warto również pamiętać o sekcji Pytań i Odpowiedzi. Służy ona do komunikacji między użytkownikiem a właścicielem biznesu. Klienci mogą tam kierować swoje pytania do firmy. Istotne jest sprawdzanie sekcji i bieżąca reakcja na pytania.
Jak pozyskiwać opinie do wizytówki w Google Moja Firma?
Dzięki opiniom łatwiej będzie znaleźć Twoja firmę w sieci. Ważne jest, aby Twój sklep zebrał dużą ilość opinii Google. To pozytywnie wpłynie na pozycje wyszukiwania w Google Maps. Dodatkowo dotrzesz do większej liczby odbiorców i wzbudzisz w nich zaufanie.
Najlepszym sposobem na pozyskanie opinii jest wysłanie prośby do klientów. Wykorzystaj odpowiednie narzędzia, tak aby zaoszczędzić czas i zautomatyzować proces wysyłki zaproszeń. Aplikacja Rating Captain jest rozwiązaniem, które wyśle prośby do Twoich klientów po tym, jak otrzymają swoje zamówienie lub skorzystają z Twoich usług. Ponadto aplikacja pozwoli na monitorowanie komentarzy zamieszanych zarówno w Google, jak i na innych platformach.
W panelu aplikacji znajdziesz również wiele informacji dotyczących obsługi klienta. Dowiesz się m.in.: na co najczęściej skarżą się Twoi klienci i jakie zmiany warto wprowadzić, aby podnieść poziom ich zadowolenia.