Z czego składa się dobra identyfikacja wizualna? Skuteczny system identyfikacji wizualnej firmy

Identyfikacja wizualna jest, najprościej mówiąc, zbiorem symboli, którymi firma wyróżnia się na tle konkurencji i za pośrednictwem których wysyła odbiorcom konkretny komunikat. To między innymi logo oraz kolory marki. Ich celem jest zbudowanie spójnego wizerunku i zapisanie marki w świadomości jej potencjalnych Klientów. Dzięki temu rośnie rozpoznawalność firmy oraz jej postrzegana wartość. Cena przestaje decydować o wielkości sprzedaży. Z dobrym systemem identyfikacji marka budzi konkretne skojarzenia wszędzie tam, gdzie się pojawi. Jak to osiągnąć? Wystarczy zadbać o kilka kluczowych kwestii.

Dobra identyfikacja wizualna – podstawowe elementy

Identyfikacja wizualna firmy to przede wszystkim logo, kolorystyka i krój pisma. Te 3 elementy pozwalają na zbudowanie solidnej podstawy pod spójny wizerunek. Jeżeli zostaną dobrze przemyślane i profesjonalnie zaprojektowane – połowa sukcesu za Tobą.

Z czego składa się identyfikacja wizualna firmy?

  • logo
  • kolorystyka
  • krój pisma
  • strona internetowa
  • opakowania i etykiety
  • materiały reklamowe i promocyjne
  • materiały firmowe

Funkcjonalne logo

Można pokusić się o różne zestawienia kolorów w odniesieniu do poszczególnych elementów oferty. Ważne jednak, żeby zachować w tej kwestii umiar i spójność.

Krój pisma

To często niedoceniany element identyfikacji, a niesie ze sobą wiele informacji dla potencjalnego Klienta. Font może potwierdzać profesjonalny, elegancki wizerunek lub wręcz przeciwnie – komunikować kreatywne podejście firmy czy dobrą zabawę, jaką oferują jej produkty.

Dodatkowe elementy identyfikacji wizualnej firmy

Na bazie 3 wymienionych wyżej składowych można budować kolejne elementy kompletnego systemu identyfikacji. W tym miejscu należy przemyśleć wszystkie punkty styku potencjalnego Klienta z marką i zadbać o jego wrażenia.

Strona internetowa

Strona www jest głównym kanałem pozyskiwania Klientów w przestrzeni online. Odpowiedni wizerunek jest w stanie przekonać użytkowników do nawiązania kontaktu z firmą. Wystarczy poznać ich potrzeby, preferencje i problemy. Odpowiednia identyfikacja wizualna jest po prostu odpowiedzią na nie.

Opakowania i etykiety

Dla firm produktowych to absolutne must have. To właśnie opakowaniami i etykietami walczą z konkurencją na sklepowych półkach. Wyraziste projekty, które już na pierwszy rzut oka przyciągają uwagę i podkreślają atuty produktów to to, czego potrzebuje firma, by sprzedawać więcej.

Materiały reklamowe i promocyjne

To dzięki nim marka zwiększa swoje zasięgi i dociera do nowych Klientów. Projektując je w zgodzie z własnym systemem identyfikacji wizualnej, proces staje się jeszcze bardziej skuteczny. Za każdym razem, kiedy odbiorca zetknie się z materiałami promocyjnymi marki, ta jeszcze bardziej zapisze się w jego świadomości. Klient zacznie lepiej kojarzyć firmę. Stanie się ona dla niego znana, a więc chętniej skorzysta z jej oferty.

Materiały firmowe

Wizytówki, ubiór pracowników, samochody, papier firmowy i wszystkie inne elementy, zależne od specyfiki konkretnego biznesu, to również identyfikacja wizualna. Przestrzeń do potwierdzenia profesjonalizmu marki, uwiarygodnienia jej w oczach Klienta i zdobycia jego zaufania.

Nowoczesna identyfikacja wizualna – fenomen Design Systemu

Design System polega na stworzeniu bazy elementów graficznych, wytycznych do projektowania i prowadzenia komunikacji marki. Inwestując w Design System zyskasz gotowe elementy identyfikacji wizualnej, które z powodzeniem można łączyć w przeróżnych konfiguracjach. W ten sposób spójność jest nadal zachowana, a przy tym firma zyskuje większe możliwości kreowania swojego wizerunku.

Mając taki system, można zdecydowanie szybciej pracować nad nowymi produktami i usługami. Jest też więcej czasu na testowanie różnych konfiguracji i wybór tych najskuteczniejszych kreacji. Dlatego firmy, szczególnie korporacje, coraz częściej korzystają z tego podejścia. Identyfikacja wizualna ma ogromny wpływ na to, jak marka jest postrzegana przez Klientów. Właśnie dlatego warto znaleźć dobre studio graficzne do realizacji tego zadania. Ogromnym atutem jest wiedza z zakresu marketingu. Jeśli znajdziesz agencję graficzną i marketingową w jednym, to właśnie im zleć stworzenie identyfikacji wizualnej dla swojej firmy.

Ile kosztuje identyfikacja wizualna firmy?

Koszt identyfikacji wizualnej w agencji marketingowej rozpoczyna się od 3000 zł. Jest to podstawowa wersja, z którą można wystartować w świat biznesu. Jednak im masz większe wymagania i potrzeby ta cena może rosnąć do nawet 12000 zł w górę. Nie ma jednego ogólnego cennika i każda z agencji, czy freelancer ma swoją cenę. Dlatego warto poprosić o wycenę np. Agencję Marketingową Wzór, czy inną. W odpowiedzi otrzymasz na pewno konkretny cennik, harmonogram pracy, czy analizę rynku. To najprostrza forma poznania cen na rynku i nic Cię nie będzie to kosztować.

Ostatnie Wpisy

Jakie wymiary powinien mieć plakat?

Dzięki plakatom można w łatwy sposób zaprezentować ofertę firmy lub poinformować o nadchodzących wydarzeniach kulturalnych. To materiały reklamowe chętnie wykorzystywane przez instytucje...

Recenzja Tradocenter – opinie użytkowników. Zalety korzystania z portalu

Prosty handel walutami i akcjami za pomocą jednego kliknięcia? To możliwe dzięki TradoCenter. Inwestorzy z całego świata coraz częściej wybierają usługi brokera....

CMS Typo3 – przyszłość budowania stron internetowych

Chciałbyś stworzyć własną stronę internetową? Jeśli nie jesteś biegły w technologiach informatycznych, to taka myśl może przerażać. Ale głowa do góry! Jest...

Dlaczego warto robić zakupy spożywcze online?

Od lat kupujemy produkty w Internecie, a branża e-commerce rośnie w siłę każdego dnia. Podczas gdy z często kupujemy w sieci odzież,...

Co powinna zawierać reklama na YouTube?

YouTube to serwis, który powstał z myślą o dzieleniu się nagraniami wideo ze znajomymi, ale w krótkim czasie wyrósł na prawdziwego giganta....

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię