Z jakich baz danych warto korzystać przy analizie kontrahenta?

Rozwój biznesu byłby niemożliwy bez angażowania odpowiednich partnerów. Bardzo często to właśnie od ich kompetencji i profesjonalizmu zależy powodzenia całego projektu. Wybór kontrahentów staje się jednym z najbardziej istotnych elementów funkcjonowania na rynku. Ich weryfikacja nie musi być przy tym trudna i pracochłonna. Bardzo często można ją przeprowadzić, korzystając z bezpłatnych narzędzi dostępnych online. Warto dowiedzieć się, jak to zrobić, oszczędzając przy tym zarówno czas, jak i pieniądze.

Weryfikacja kontrahentów dzięki bazie firm

Olbrzymią zaletą obowiązującego systemu prawnego jest transparentność, z jaką wiąże się prowadzenie działalności gospodarczej. Właściciel podmiotu jest zobowiązany do dostarczania wybranym urzędom szeregu informacji. Te są natomiast istotne nie tylko w kontekście formalnym, podatkowym czy statystycznym. Stanowią także wyjątkowo ważne źródło wiedzy dla innych przedsiębiorców i konsumentów. 

Umiejętne korzystanie z największej bazy firm w Polsce, ALEO.com, pozwala na łatwą weryfikację kontrahentów czy usługodawców. W ciągu kilku chwil można uzyskać dane na temat dowolnej zarejestrowanej firmy i przekonać się, czy podjęcie z nią współpracy będzie bezpieczne i korzystne.

Jakie firmy znajdują się w bazie?

W sieci można znaleźć kilka alternatywnych baz firm. Warto przede wszystkim stawiać na te, które oferują dostęp do danych wszystkich istniejących na rynku podmiotów. Obecnie jest to 3 855 111 firm. Oprócz tego z perspektywy użytkownika kluczowa okazuje się kompletność danych. Zawartość wpisów jest uzależniona przede wszystkim od typu prowadzonej działalności i informacji, które wprowadzili właściciele przedsiębiorstw do najważniejszych rejestrów. Do najważniejszych z nich należy CEIDG, KRS i REGON.

Jakie dane uda się uzyskać?

Dzięki korzystaniu z bazy firm przede wszystkim uda się sprawdzić najistotniejsze informacje prawne dotyczące podmiotu. Można więc upewnić się, czy jest zarejestrowany, jak długo funkcjonuje na rynku, jaka jest jego forma prawna oraz jakim profilem działalności się zajmuje – pomocne okażą się w tym zakresie zwłaszcza kody PKD, informujące o najważniejszych sektorach działania firmy. 

Oprócz tego w przypadku przedsiębiorstw zobowiązanych do dostarczania danych tego typu możliwe stanie się zapoznanie z rozbudowanymi dokumentami sprawozdań finansowych, dostępnymi w formie elektronicznej. Użytkownik może również zweryfikować dane na temat przyznanych dotacji. 

Niezwykle ważną częścią bazy firm jest zautomatyzowana możliwość wyszukiwania powiązań kapitałowych i osobowych pomiędzy różnymi podmiotami. Odgrywa to decydującą rolę zwłaszcza w kontekście poszukiwania kontrahentów i budowania z nimi stabilnej i bezpiecznej dla obu stron relacji biznesowej.

Poznaj opinie klientów i kontrahentów

Poza danymi urzędowymi zaawansowane bazy firm pozwalają również na zapoznanie się z komentarzami pozostawionymi przez innych użytkowników. Bardzo często właśnie w ten sposób udaje się ustalić informacje szczególnie ważne z punktu widzenia potencjalnej współpracy. Są one istotne zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla konsumentów. 

W łatwy sposób można dowiedzieć się więcej np. na temat standardu świadczonych usług czy przebiegu konkretnych prac. Pozostawianie wartościowych komentarzy jest także dobrą formą reklamy, która pomoże w przyszłości innym osobom na podjęcie odpowiedzialnych i świadomych decyzji.

Przedsiębiorcy mogą również samodzielnie dbać o aktualność informacji widniejących w bazie oraz umieszczać własne opisy, pozwalające na szybkie dotarcie do potencjalnych współpracowników i klientów. Do ich dyspozycji pozostają przy tym zapytania ofertowe, katalogi sprzedażowe czy aukcje, które pozwalają na jeszcze wydajniejsze oferowanie swoich usług czy towarów w środowisku przyjaznym dla przedsiębiorców.

Intuicyjne wyszukiwanie kontrahentów

Baza firm pozwala przy tym nie tylko na weryfikację konkretnego podmiotu, którego dane, takie jak nazwa działalności czy numer NIP lub REGON, już znamy. Umożliwia również łatwe wyszukiwanie firm z wykorzystaniem rozbudowanych filtrów. 

W tym celu można posłużyć się drzewkiem kategorii, pozwalającym na doprecyzowanie przedmiotu działalności firmy. Znacznym uproszczeniem procesu jest również wyszukiwarka, do której wystarczy wpisać interesujące słowa kluczowe, odnoszące się np. do realizowanych zadań. Bez większych problemów uda się również pogrupować firmy w zależności od miejsca ich rejestracji i znaleźć przedsiębiorstwo, które zajmuje się konkretnym obszarem w wybranej lokalizacji.

Ostatnie Wpisy

Jakie wymiary powinien mieć plakat?

Dzięki plakatom można w łatwy sposób zaprezentować ofertę firmy lub poinformować o nadchodzących wydarzeniach kulturalnych. To materiały reklamowe chętnie wykorzystywane przez instytucje...

Recenzja Tradocenter – opinie użytkowników. Zalety korzystania z portalu

Prosty handel walutami i akcjami za pomocą jednego kliknięcia? To możliwe dzięki TradoCenter. Inwestorzy z całego świata coraz częściej wybierają usługi brokera....

CMS Typo3 – przyszłość budowania stron internetowych

Chciałbyś stworzyć własną stronę internetową? Jeśli nie jesteś biegły w technologiach informatycznych, to taka myśl może przerażać. Ale głowa do góry! Jest...

Dlaczego warto robić zakupy spożywcze online?

Od lat kupujemy produkty w Internecie, a branża e-commerce rośnie w siłę każdego dnia. Podczas gdy z często kupujemy w sieci odzież,...

Co powinna zawierać reklama na YouTube?

YouTube to serwis, który powstał z myślą o dzieleniu się nagraniami wideo ze znajomymi, ale w krótkim czasie wyrósł na prawdziwego giganta....

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię