3 przykłady wdrożeń Magento, którym warto się przyjrzeć

Platforma Magento – wdrożenia na niej wymagają zwykle czasu i dużej ilości środków. W wielu przypadkach jest to jednak świetna inwestycja. W tym artykule bliżej poznasz 3 przypadki firm, które odniosły ogromne korzyści dzięki takiej decyzji.

1. RAG – Retail Apparel Group

Podstawowe informacje:

  • Rok założenia – 1987.
  • Pracownicy – 894.
  • Branża – odzież męska.

Cele:

  • Sklep z responsywnym interfejsem.
  • Uproszczony proces rozliczenia.
  • Wprowadzenie śledzenia zachowań klientów oraz strategii optymalizacji konwersji.

RAG to największy detalista odzieżowy z Australii, który obejmuje 4 marki: Tarocash, yd, Connor oraz Johnny Bigg. W 2015 roku firma nabyła Rockwear, aby zdobyć wpływy w odzieży przeznaczonej dla kobiet.

Omawiana firma przez lata korzystała z rozwiązania e-commerce, które w pewnym momencie stało się przestarzałe i przeszkadzało w osiąganiu kolejnych ambitnych celów. Jednym z głównych założeń podczas poszukiwania nowej platformy była możliwość wprowadzenia strategii omnichannel. Po uwzględnieniu licznych opcji zdecydowano się na Magento Commerce.

Magento – wdrożenie

Migracja obejmowała całkowitą przebudowę UX i wprowadzenie nowych funkcjonalności, aby poprawić doświadczenia związane z przeglądaniem i zakupami we wszystkich kanałach. Priorytetowym celem, który udało się szybko osiągnąć, była poprawa user experience na urządzeniach mobilnych.

Oprócz tego wdrożenie solidnego silnika zarządzającego regułami promocji pomogło w przygotowywaniu skutecznych i dobrze zoptymalizowanych ofert. Z kolei system click-and-collect pozwolił zwiększyć ruch i zaangażowanie klientów. Szczegółowa optymalizacja procesu rozliczenia zmniejszyła liczbę porzuconych koszyków i poprawiła konwersje w całym sklepie.

Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu Magento:

  • Wzrost ruchu organicznego o 336%.
  • Wzrost ruchu płatnego o 84%.
  • Wzrost liczby przeglądanych stron o 99%.

2. GoDirect Trade

Podstawowe informacje:

  • Rok założenia – 1936.
  • Pracownicy – 40 000.
  • Branża – sprzedaż części lotniczych.

Cele:

  • Wprowadzenie nowoczesnego i sprawnego systemu handlu częściami lotniczymi.
  • Stworzenie rynku e-commerce B2B.
  • Magento wdrożenia całego projektu w 3 miesiące.

Choć przemysł lotniczy jest wart ponad 4 miliardy dolarów rocznie, to jednak jedynie 2% transakcji dotyczących handlu częściami jest przeprowadzanych online. Jak ujęła to Lisa Butters, dyrektor generalny GoDirect Trade: „W rzeczywistości do zamknięcia transakcji potrzeba średnio dwóch rozmów telefonicznych i czterech e-maili”.

Firma Honeywell z siedzibą w Phoenix w Arizonie, mająca dwudziestoletnie doświadczenie w branży lotniczej, zdecydowała, że nadszedł czas, aby zrewolucjonizować tę branżę. Właśnie w tym celu uruchomiono startup GoDirect Trade, aby przenieść sprzedaż lotniczą do Internetu za pomocą platformy B2B. Aby osiągnąć ten cel, zdecydowano się na Magento Commerce.

Magento – wdrożenie

Pierwszym dużym wyzwaniem było zbudowanie witryny w taki sposób, aby obsługiwała prawdziwy rynek indywidualnych witryn wszystkich sprzedawców, jak ma to miejsce choćby w przypadku Etsy. Magento Commerce miało już solidne rozszerzenie marketplace, które firma szybko dostosowała do swoich potrzeb. Pozwoliło to zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy.
Podczas realizacji projektu wspierano się wieloma innymi rozszerzeniami do Magento, aby w pełni dostosować platformę do indywidualnych potrzeb projektu. W rezultacie omawianej firmie udało się wprowadzić produkt o minimalnej koniecznej funkcjonalności (MVP) już w 12 tygodni!

Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu Magento:

  • 1 milion dolarów sprzedaży w ciągu pierwszych 10 tygodni.
  • Wartość asortymentu wynosząca 300 milionów dolarów.
  • 2 000 aktywnych użytkowników, wliczając w to największych graczy w branży.

3. Watsco

  • Podstawowe informacje:
  • Rok założenia – 1947.
  • Pracownicy – 5 200.
  • Branża – COWiG (ciepłownictwo, ogrzewnictwo, wentylacja i gazownictwo).

Cele:

  • Wprowadzenie rozbudowanego systemu sprzedaży B2B.
  • Solidny fundament e-commerce, który może być dostosowywany do potrzeb klientów.
  • Sprawna integracja już istniejących systemów i procesów organizacyjnych.

Watsco to dostawca części dla specjalistów z branży COWiG. Swoją cyfrową transformację firma zaczęła w 2013 roku. Głównymi celami podczas poszukiwania platformy było znalezienie rozwiązania, które oferowałoby dużo zasobów stworzonych przez społeczność oraz byłoby zdolne do obsługi biznesowych wolumenów zamówień. Magento spełniało te, jak i inne kryteria.

Magento – wdrożenie

Otwarta natura Commerce Cloud pozwoliła firmie zintegrować istniejące systemy i procesy organizacyjne w sposób, który nie byłby możliwy na innych platformach. Moduł B2B sprawił, że wprowadzanie najnowszych innowacji w zakresie handlu online stało się znacznie prostsze.
Firma podejmuje się dlatego szeregu inicjatyw, które mają pomóc spersonalizować doświadczenia klientów, jak uczenie maszynowe i zarządzanie danymi biznesowymi, aby jeszcze lepiej zautomatyzować proces selekcji produktów.

Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu Magento:

  • Wzrost sprzedaży internetowych w okresie rok do roku wynoszący 50%.
  • 900 milionów dolarów w sprzedaży internetowej.
  • 500 lokalizacji.

Wdrożenia Magento – podsumowanie

Magento Commerce, sprawdza się w wielu przypadkach – od branży odzieżowej, po ambitne projekty B2B w branży lotniczej. Bardzo możliwe, że będzie to świetna platforma także dla Ciebie.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię