Platforma Magento – wdrożenia na niej wymagają zwykle czasu i dużej ilości środków. W wielu przypadkach jest to jednak świetna inwestycja. W tym artykule bliżej poznasz 3 przypadki firm, które odniosły ogromne korzyści dzięki takiej decyzji.
1. RAG – Retail Apparel Group
Podstawowe informacje:
- Rok założenia – 1987.
- Pracownicy – 894.
- Branża – odzież męska.
Cele:
- Sklep z responsywnym interfejsem.
- Uproszczony proces rozliczenia.
- Wprowadzenie śledzenia zachowań klientów oraz strategii optymalizacji konwersji.
RAG to największy detalista odzieżowy z Australii, który obejmuje 4 marki: Tarocash, yd, Connor oraz Johnny Bigg. W 2015 roku firma nabyła Rockwear, aby zdobyć wpływy w odzieży przeznaczonej dla kobiet.
Omawiana firma przez lata korzystała z rozwiązania e-commerce, które w pewnym momencie stało się przestarzałe i przeszkadzało w osiąganiu kolejnych ambitnych celów. Jednym z głównych założeń podczas poszukiwania nowej platformy była możliwość wprowadzenia strategii omnichannel. Po uwzględnieniu licznych opcji zdecydowano się na Magento Commerce.
Magento – wdrożenie
Migracja obejmowała całkowitą przebudowę UX i wprowadzenie nowych funkcjonalności, aby poprawić doświadczenia związane z przeglądaniem i zakupami we wszystkich kanałach. Priorytetowym celem, który udało się szybko osiągnąć, była poprawa user experience na urządzeniach mobilnych.
Oprócz tego wdrożenie solidnego silnika zarządzającego regułami promocji pomogło w przygotowywaniu skutecznych i dobrze zoptymalizowanych ofert. Z kolei system click-and-collect pozwolił zwiększyć ruch i zaangażowanie klientów. Szczegółowa optymalizacja procesu rozliczenia zmniejszyła liczbę porzuconych koszyków i poprawiła konwersje w całym sklepie.
Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu Magento:
- Wzrost ruchu organicznego o 336%.
- Wzrost ruchu płatnego o 84%.
- Wzrost liczby przeglądanych stron o 99%.
2. GoDirect Trade
Podstawowe informacje:
- Rok założenia – 1936.
- Pracownicy – 40 000.
- Branża – sprzedaż części lotniczych.
Cele:
- Wprowadzenie nowoczesnego i sprawnego systemu handlu częściami lotniczymi.
- Stworzenie rynku e-commerce B2B.
- Magento wdrożenia całego projektu w 3 miesiące.
Choć przemysł lotniczy jest wart ponad 4 miliardy dolarów rocznie, to jednak jedynie 2% transakcji dotyczących handlu częściami jest przeprowadzanych online. Jak ujęła to Lisa Butters, dyrektor generalny GoDirect Trade: „W rzeczywistości do zamknięcia transakcji potrzeba średnio dwóch rozmów telefonicznych i czterech e-maili”.
Firma Honeywell z siedzibą w Phoenix w Arizonie, mająca dwudziestoletnie doświadczenie w branży lotniczej, zdecydowała, że nadszedł czas, aby zrewolucjonizować tę branżę. Właśnie w tym celu uruchomiono startup GoDirect Trade, aby przenieść sprzedaż lotniczą do Internetu za pomocą platformy B2B. Aby osiągnąć ten cel, zdecydowano się na Magento Commerce.
Magento – wdrożenie
Pierwszym dużym wyzwaniem było zbudowanie witryny w taki sposób, aby obsługiwała prawdziwy rynek indywidualnych witryn wszystkich sprzedawców, jak ma to miejsce choćby w przypadku Etsy. Magento Commerce miało już solidne rozszerzenie marketplace, które firma szybko dostosowała do swoich potrzeb. Pozwoliło to zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy.
Podczas realizacji projektu wspierano się wieloma innymi rozszerzeniami do Magento, aby w pełni dostosować platformę do indywidualnych potrzeb projektu. W rezultacie omawianej firmie udało się wprowadzić produkt o minimalnej koniecznej funkcjonalności (MVP) już w 12 tygodni!
Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu Magento:
- 1 milion dolarów sprzedaży w ciągu pierwszych 10 tygodni.
- Wartość asortymentu wynosząca 300 milionów dolarów.
- 2 000 aktywnych użytkowników, wliczając w to największych graczy w branży.
3. Watsco
- Podstawowe informacje:
- Rok założenia – 1947.
- Pracownicy – 5 200.
- Branża – COWiG (ciepłownictwo, ogrzewnictwo, wentylacja i gazownictwo).
Cele:
- Wprowadzenie rozbudowanego systemu sprzedaży B2B.
- Solidny fundament e-commerce, który może być dostosowywany do potrzeb klientów.
- Sprawna integracja już istniejących systemów i procesów organizacyjnych.
Watsco to dostawca części dla specjalistów z branży COWiG. Swoją cyfrową transformację firma zaczęła w 2013 roku. Głównymi celami podczas poszukiwania platformy było znalezienie rozwiązania, które oferowałoby dużo zasobów stworzonych przez społeczność oraz byłoby zdolne do obsługi biznesowych wolumenów zamówień. Magento spełniało te, jak i inne kryteria.
Magento – wdrożenie
Otwarta natura Commerce Cloud pozwoliła firmie zintegrować istniejące systemy i procesy organizacyjne w sposób, który nie byłby możliwy na innych platformach. Moduł B2B sprawił, że wprowadzanie najnowszych innowacji w zakresie handlu online stało się znacznie prostsze.
Firma podejmuje się dlatego szeregu inicjatyw, które mają pomóc spersonalizować doświadczenia klientów, jak uczenie maszynowe i zarządzanie danymi biznesowymi, aby jeszcze lepiej zautomatyzować proces selekcji produktów.
Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu Magento:
- Wzrost sprzedaży internetowych w okresie rok do roku wynoszący 50%.
- 900 milionów dolarów w sprzedaży internetowej.
- 500 lokalizacji.
Wdrożenia Magento – podsumowanie
Magento Commerce, sprawdza się w wielu przypadkach – od branży odzieżowej, po ambitne projekty B2B w branży lotniczej. Bardzo możliwe, że będzie to świetna platforma także dla Ciebie.