Landing page to strona docelowa, która powinna być poświęcona jednemu, konkretnemu celowi, pozwalając w ten sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta i przede wszystkim nakłonienie go do wykonania czynności, na której Ci zależy, na przykład, zapisania się na newsletter lub wydarzenie, które organizujesz. Strony docelowe świetnie sprawdzają się również w promocji nowości, promocji, zniżek cenowych itp. Landing page ma tę przewagę nad stroną główną, że nie rozprasza odbiorcy, pozwalając mu łatwiej skupić się na prezentowanej treści, co może się przekładać na to, że ostatecznie odbiorca dokona konwersji. Jak stworzyć landing page, który faktycznie zagwarantuje Ci zadowalający poziom konwersji?
Krótki, zwięzły tekst. Tekst, który opublikujesz na landing page’u powinien być krótki. Zbyt długa treść będzie zniechęcała odbiorcę do jej przeczytania. Postaraj się więc przekazywać wyłącznie najważniejsze informacje, które mogą zachęcić użytkownika do konwersji.
Język korzyści. Przygotowując tekst do publikacji na landing page’u musisz operować językiem korzyści, czyli pokazać użytkownikom co zyskają, jeżeli zdecydują się na skorzystanie z Twojej oferty. Załóżmy, że proponujesz nową usługę i chcą z nią zaznajomić potencjalnych klientów. Wylicz wszystkie jej najważniejsze zalety, wcześniej zastanawiając się, jakie problemy konsumentów może taka usługa rzeczywiście rozwiązać. Jeżeli przedstawisz im ją jako rozwiązanie ich trudności, zwiększasz szansę na to, że ostatecznie zdecydują się na skorzystanie z Twojej oferty.
Przekonujące CTA. CTA to przycisk umieszczany na landing page’u, który ma zachęcić do konwersji, czyli wykonania pożądanej ze strony reklamodawcy czynności. Powinien być dobrze widoczny – użytkownik nie może go przegapić. CTA musi się wyróżniać kolorem i czcionką. Przemyśl również tekst przycisku. Najlepiej, jeżeli będzie on informował odbiorcę co się stanie po kliknięciu w buton.
Przejrzysta budowa. Landing page nie powinien być przeładowany treścią oraz grafikami. Jego budowa musi być klarowna i pozwalać użytkownikowi na szybkie odnalezienie najważniejszych informacji.
Webwriting. Wiesz już, że treść publikowana na landing page’u powinna być stosunkowo krótka. Na tym jednak nie koniec. Najlepiej, jeżeli konstruując tekst oprzesz się na zasadach webwiritngu. Co to oznacza w praktyce? Po pierwsze: najważniejsze informacje powinny być pogrubione lub podkreślone, żeby użytkownik mógł je szybko wyłapać skanując tekst wzrokiem. Poza tym, postaw na wszelkiego rodzaju wypunktowania, dzięki którym treść wydaje się bardziej uporządkowana. Zwróć także uwagę na nagłówki i śródtytuły – to one w pierwszej kolejności skupiają uwagę czytelnika. Możliwe, że nie przeczyta on w zasadzie nic poza tym.
Landing page to bardzo pomocne narzędzie marketingowe, ale kluczowe znaczenie ma jego właściwe zaprojektowanie. Jeżeli landing page nie będzie prawidłowo zbudowany, ryzykujesz obniżenie konwersji. Właśnie dlatego warto skorzystać z gotowych szablonów udostępnianych przez platformę Landingi. Możesz je edytować zgodnie z własnymi potrzebami, a szeroki wybór sprawia, że jesteś w stanie wybrać szablon, który odpowiada Twojej branży i wybranemu celowi. Więcej pomocnych informacji na temat przeznaczenia i sposobu tworzenia landing page’y znajdziesz na stronie www https://landingi.com/pl/tworzenie/landing-page/. Pamiętaj, że zanim zaczniesz tworzyć własną stronę docelową, warto zbudować personę marketingową. Dzięki temu będziesz lepiej wiedział/a, jak stworzyć przekaz, który trafi do Twojej grupy docelowej.