Pozycje w wynikach wyszukiwania nie należą do stałych wartości. Zmiany w rankingach są zupełnie naturalne. Chcąc więc zachować konkretne miejsce swojej witryny w Google, należy zrozumieć przyczyny spadku jej pozycji i metody reakcji na nie. Przeczytaj artykuł i poznaj kwestie, przez które miejsce Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania jest mało zadowalające.
Nowa struktura witryny
Spadek pozycji witryny w wynikach wyszukiwania może być spowodowany przez zmianę struktury strony. Tego rodzaju modyfikacje niestety bardzo negatywnie wpływają na pozycjonowanie i mogą zaprzepaścić wcześniejsze efekty optymalizacji. Dlatego jeśli Twoja witryna ma już dobrą pozycję w Google i chcesz wprowadzić na niej zmiany, to lepiej wcześniej skonsultuj je ze specjalistami SEO.
Zmiana asortymentu sklepu
Efekty pozycjonowania strony internetowej mogą zostać częściowo zaprzepaszczone również przez zmianę fraz kluczowych. Nowo powstałe podstrony i treści nie zyskują od razu dobrej pozycji w rezultatach wyszukiwania. Należy poczekać choćby na ich indeksację przez roboty Google.
Wpływ konkurencji
Trudno oczekiwać tego, że konkurencja nie będzie dążyła do wysokiej pozycji swojej strony w rezultatach wyszukiwania. Dokonując zmian z zakresu SEO, rozbudowując treści w witrynie czy pozyskując linki zewnętrzne i wewnętrzne, konkurencyjna firma może przyczynić się do spadku pozycji w wynikach Twojej witryny. Aby to zweryfikować, przejrzyj wyniki dla fraz kluczowych, w których przypadku doszło do spadku, oraz przeanalizuj strony konkurencji, by poznać wprowadzone przez nią zmiany.
Sezonowość oferty
Często też można zauważyć mniejszy ruch związany z którąś z fraz kluczowych. Nie zawsze przyczyną takiego stanu rzeczy jest gorsza pozycja witryny w Google. Czasem bywa to wynik mniejszego zainteresowania daną tematyką w jakimś czasie. Do sprawdzenia, czy pogorszenie wyników pozycjonowanie wynika z sezonowości, warto wykorzystać narzędzie Google Trends.
Kara od Google
Dążyć do wysokiej pozycji strony internetowej w rezultatach wyszukiwania nie można za wszelką cenę i niezgodnie z wytycznymi twórców wyszukiwarek. Wszelkie praktyki należące do Black Hat SEO, takie jak przesycenie treści frazami kluczowymi, pozyskiwanie linków o niskiej jakości czy duplikowanie treści może spotkać się z karą od Google. Sankcję może nałożyć pracownik Google po przeprowadzeniu kontroli bądź robot wyszukiwarki.
Zmiany w algorytmach wyszukiwarki
Nie tylko zmiany wprowadzane na stronie internetowej przez konkurencję w celu poprawy jej wyników pozycjonowania mogą spowodować spadek Twojej witryny. Google również bez przerwy się rozwija i ulepsza swoje działanie. Ze względu na zmiany w algorytmach strony nie pozostają na tych samych miejscach w rankingach wyszukiwania. Często niespodziewane spadki widoczności strony są właśnie efektem aktualizacji wyszukiwarki. Po dostosowaniu witryny do nowych wymogów jej pozycja powinna ulec poprawie.
Błędy wewnętrzne na stronie
Pozycjonowanie to złożony proces, dlatego wszelkie spadki witryny w wynikach mogą wynikać z niezwykle wielu czynników. Do przyczyn należą także takie kwestie jak: nieprawidłowe przekierowania bądź ich brak, zbyt duże nasycenie treści frazami kluczowymi, wygaśnięcie certyfikatu SSL, problemy z responsywnością na urządzeniach mobilnych czy spowolnione ładowanie witryny. Jeżeli potrzebujesz wsparcia w zakresie pozycjonowania stron w Lublinie i nie tylko, prawdopodobnie zainteresuje Cię oferta agencji IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.
Niestety nie jest możliwe wypozycjonowanie strony tak, by jej pozycja była zadowalająca bez dostosowywania witryny do zachodzących zmian. Rozumienie przyczyn spadku pozycji witryny, unikanie praktyk Black Hat SEO i monitorowanie zmian w algorytmach Google to kwestie, o które musisz zadbać, jeśli zależy Ci na wysokiej pozycji witryny w wynikach.