Mailing to niezwykle popularny kanał stosowany do informacji przynoszący korzyści przez cały czas więcej. Wiele osób nie wie co to jest mailing i często określa go jako newsletter.
Mailing oferuje dotarcie do klienta z konkretną usługą lub produktem. Warto zwrócić uwagę, że odbiorca może od razu uzyskać korzyć, ponieważ jest wzywany do działania, czyli tak zwanego „call to action”. Dobrym przykładem jest wysłanie informacji o produkcie i zachęta do zakupu. Należy jednak mieć na uwadze, że mailing nie jest w stanie zbudować relacji z odbiorcami. Nadawca wiadomości nie oczekuje, że odbiorca wyśle wiadomość zwrotną. Jest to idealny przykład idealnej rozmowy, której celem jest przekazanie informacji o danej usłudze lub produkcie. Należy pamiętać, że mailing nie posiada też żadnego ustalonego terminu.
Cechy charakterystyczne dla mailingu to maksimum przekazu i minimum słów. Wiadomości wysyłane do odbiorcy zazwyczaj zawierają mało tekstu oraz wyraźne zdjęcia, a także wezwanie do działania. Dobre przykłady wezwań do działania to: „kup teraz” lub „skorzystaj oferty”. Tak naprawdę wszystko zależy od kreatywności marketera.
Email marketing a zgoda
Należy mieć na uwadze, że otrzymanie mailingu wcale nie jest żadnym przypadkiem. Odbiorca w przeszłości musiał wyrazić zgodę. Mógł to zrobić na wiele sposobów, a jednym z nich jest wypełnienie formularza oraz rejestracja na forum dyskusyjnym lub konta w sklepie internetowym. Jest to również korzystne dla odbiorcy, ponieważ otrzymuje on informacje ze sklepu, którym był zainteresowany w przeszłości. Sklep, który wysyła wiadomości do adresata także otrzymuje profity, ponieważ może się okazać, że klient skorzysta z oferty.
Mailingi a promocja w internecie
Warto dodać, że prawie w każdej branży wykorzystywany jest mailing. W obecnym świecie wszystko odbywa się w internecie, dlatego jest to niezwykle skuteczna forma promocji. Na uwagę zasługuje fakt, że jest to całkowicie darmowe, więc nie ponosi się żadnych kosztów. Ważne jest także zebranie listy mailingowej, dlatego trzeba to rozpocząć wcześniej. Należy pamiętać, że przypadkowy mailing nie daje żadnych efektów. Dobrym rozwiązaniem jest zebranie własnej i stałej grupy odbiorców, która jest zainteresowana produktem lub usługą.
Jak wysyłać mailingi?
Warto dodać, że istnieją specjalne programy i systemy mailingowe, jak również tzw. cloud email. Marketerzy jednak nie są do końca do nich przekonani. Dużą popularnością cieszy się także mailing tradycyjny, ale w ten sposób nie można czasem zmierzyć konwersji. Istnieją także pewne specjalne opcje do wysyłania mailingu. Możliwe jest śledzenie danych, które dotyczą określonej wysyłki. Osoby, które używają systemów do mailingu od razu utrzymują dane, które mówią o tym do ilu osób dotarła wysłana wiadomość. Możliwe jest także sprawdzenie ile osób kliknęło w grafikę lub treść. Jest to niezwykle przydatne, ponieważ może to pozytywnie wpłynąć na rozwój działalności. Należy pamiętać, żeby korzystać ze sprawdzonych firm oferujących mailing, który od wielu lat działają na rynku i cieszą się dobrą opinią. Mailing jeszcze przez jakiś czas będzie skuteczny.