Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?

Platformy sklepów internetowych żyją i umierają, dzięki swojej zdolności do przyciągania nowych klientów. W wyścigu u zwiększanie przychodów, ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania może być kluczowy. Właśnie dlatego w poniższym artykule przedstawiamy kilka korzyści z działań SEO. Mamy nadzieję, że po lekturze przekonasz się, że pozycjonowanie jest opłacalną opcją generowania przychodów dla Twojego sklepu e-commerce.

Czym jest SEO?

Działania SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, to wszystkie działania, które mają zwiększyć organiczną widoczność dla określonych zapytań wyszukiwania. Celem SEO jest poprawa jakości i ilości ruchu na stronie. Nie oznacza to jednak upychania witryny słowami kluczowymi, ale skupienie się na kluczowych aspektach takich jak szybkość witryny, przyjazność dla urządzeń mobilnych i doświadczenie użytkownika. Skuteczna optymalizacja polega zarówno na zaspokajaniu potrzeb klienta, jak i przestrzeganiu wytycznych oraz praktyk największych wyszukiwarek. 

Jakie korzyści daje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Oto kilka powodów, dla których warto rozważyć wykorzystanie bezpłatnych wyników wyszukiwania dla swojej działalności. 

Poprawia doświadczenia użytkownika

Zrozumienie, czego poszukują potencjalni użytkownicy ma kluczowe znacznie. I nie jest to jednorazowe ćwiczenie, ponieważ z czasem zachowania i oczekiwania klientów mogą ulec zmianie. Jeśli Twój sklep internetowy nie zaoferuje odwiedzającym tego, czego chcą lub będą mieli trudności ze znalezieniem produktów, mogą oni opuścić platformę i nie wracać ponownie. Dobre wrażenia użytkownika napędzają konwersje, a SEO pomaga zrozumieć kupujących. Google traktuje doświadczenie odbiorców priorytetowo, dlatego pozytywne odczucia stały się kluczowym elementem sukcesu witryny. Jeśli osoby wyszukujące docierają do Twojej witryny masowo, ale natychmiastowo wracają do wyników wyszukiwania, Google zakłada, że Twój sklep nie jest odpowiedni dla tego zapytania, co zaszkodzi rankingom. Dbaj o przejrzyste ścieżki zakupowe, prędkość ładowania strony i inne aspekty, by ułatwić użytkownikom cały proces transakcji. 

Buduje wiarygodność marki i zaufanie

Znajdowanie się wśród najlepszych wyników wyszukiwania w Google oznacza, że wyszukiwarka traktuje Twój sklep jako trafny i prawdziwy. SEO pomaga ustalić autorytet witryny poprzez różne praktyki takie jak linki zwrotne z innych witryny branży, optymalizację treści na stronie, usuwanie uszkodzonych linków itd. Pojawienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania lub w polu odpowiedzi wyszukiwarek może oznaczać, że kupujący po raz pierwszy natknął się na Twoją markę, a takie podpowiedzi traktuje jako rekomendację, co zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia w link.  

Pozycjonowanie daje promocję 24/7

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek nie zależy od godzin pracy Twojego zespołu. W przeciwieństwie do płatnych reklam, organiczne i unikalne treści nie znikają, dzięki czemu sklep może czerpać korzyści z SEO przez całą dobę, spełniając wymagania klientów nawet podczas Twojej nieobecności. Pozycjonowanie pomoże promować markę, budować świadomość, przekształcać leady w lojalnych klientów i pomagać w utrzymaniu wysokiej pozycji w rankingu dla organicznych słów kluczowych. Zapewni też odpowiednią widoczność i promocję, na jaką witryna zasługuje.

Bezpłatne wyszukiwanie jest najczęstszym źródłem ruchu

Bezpłatne wyszukiwanie jest kluczowym elementem ścieżki zakupowej i ostatecznie skłania użytkowników do konwersji. Dzięki działaniom SEO możesz znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania, co jest niezbędne do tego, by klienci mogli zobaczyć Twoją stronę. Wspinaczka na wyższe pozycje może wielokrotnie podnieść współczynnik klikalności i przynieść Ci nowych klientów. 

Wzmacnia świadomość marki 

Jednym z istotnych elementów poza przekształcaniem użytkowników w klientów, gdy poprawiasz swoje pozycje w rankingu, jest ogólna świadomość marki. Im wyżej dotrzesz, tym więcej punktów styku wygenerujesz. Nawet jeśli nie klikną na Twoją witrynę, sama obecność sprawi, że potencjalni klienci zaczną kojarzyć markę. Jest to szczególnie ważne, jeśli konkurujesz z innymi firmami, którzy z pewnością także podejmują korki w celu ustanowienia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. 

Obniżenie kosztów płatnego wyszukiwania

Treści, które optymalizujesz pod kątem SEO, powinny również przynosić korzyści płatnym kampaniom Google Ada. Zoptymalizowane strony docelowe oznaczają lepsze wyniki jakości, niższe koszty kliknięć i wyższą skuteczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Niskie koszty przy działaniach SEO to jedna z największych jego zalet, wymagają jednorazowej inwestycji w zasoby ludzkie, by następnie przynosić dwuterminowe rezultaty. 

Na sam koniec dodamy, że SEO nie jest jednorazowym przedsięwzięciem. To niekończący się cykl procesów optymalizacyjnych, z których każdy koncentruje się na innym obszarze tworzącym Twój sklep internetowy. Jeśli posiadasz platformę e-commerce opartą o system Magento, sprawdź naszą ofertę na Smartbuzz.pl i skontaktuj się z nami.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię