Jak robić bezpieczne zakupy przez internet?

Bezpieczeństwo zakupów internetowych to temat znacznie szerszy, niż na pierwszy rzut oka się wydaje. O ile w pierwszym odruchu kojarzymy z nim głównie kwestie związane z tym, czy zakupiony towar faktycznie dotrze do adresata, to w praktyce można poruszyć tu znacznie więcej wątków. Chociażby kwestie zgodności towaru z umową, czy procedur związanych z reklamacjami. I wbrew pozorom jest t istotne nie tylko dla kupujących, ale i dla sprzedawców.

Na co zwracać uwagę przy zakupach?

Pierwsza i najczęściej wymienianą odpowiedzią będzie zapewne cena. I rzeczywiście, jest ona istotna, ale to nie jedyna kwestia, na którą warto zwrócić uwagę. Zresztą nawet i ona sama w sobie potrafi być myląca. Zawsze konieczne jest również sprawdzenie kosztów wysyłki. I to nie tylko tych najtańszych – istotna jest dopłata za taką formę dostarczenia produktu, na jakiej Ci zależy. Zwracaj na to uwagę już w trakcie zakupu.

Ale cena to nie wszystko. Należy zwracać uwagę także i na szczegóły opisu produktu. To właśnie one odzwierciedlają warunki transakcji i to na opis można się powoływać w przypadku procedur reklamacyjnych.

Warto też zwracać uwagę na udostępniane przez portal sprzedażowy statystyki danego sprzedawcy. Jak szybko wysyła? Jaka jest jakość obsługi? Dostęp do tych informacji sprawia, że bez problemu można porównać pozornie identyczne oferty i… wybrać tę, która zapewnia większe bezpieczeństwo na podstawie opinii dotychczasowych klientów.

Istnieje też i inna rada, dość nietypowa, ale jednak bardzo ważna. Mówi ona o tym, aby w razie wątpliwości nie zdawać się wyłącznie na własne rozeznanie. Owszem, w internecie można znaleźć naprawdę wiele informacji, ale zdecydowanie warto sprawdzać te miejsca, w których gromadzi się społeczność kupujących i sprzedających, jak to ma miejsce w Allegro Gadane. Dzięki mnogości osób, które faktycznie są mocno zainteresowane tematem zakupów w internecie i dokonują ich naprawdę często, miejsce te okazuje się idealnym, by znaleźć porady dla kupujących. I to bardzo wszechstronnych, dotyczących tak bezpiecznych zakupów, jak i tego, w jaki sposób wybierać towary, aby yły one jak najlepsze.

Sprzedawcy też chcą czuć się bezpieczni

Wiele osób o tym zapomina, ale również drugie stronie zależy na bezpiecznych transakcjach. Wiele firm obawia się takich sytuacji, jak nieodebrane przesyłki pobraniowe, czy procedury reklamacyjne zainicjowane niekoniecznie z zasadnych powodów. Jak się przed tym zabezpieczyć? Wiele porady dla sprzedających można znaleźć właśnie na wspomnianym już serwisie Allegro Gadane.

Zauważ – już samo to, że Allegro Gadane gromadzi społeczność zarówno sprzedawców, jak i kupujących, okazuje się tutaj bardzo przydatne. Takie połączenie sprawia, że można od razu weryfikować, jak przyjęte procedury są postrzegane przez klientów. A to przecież ma znaczenie nie tylko w kontekście obustronnego bezpieczeństwa, lecz również budowania lojalności kupujących.

Na co natomiast warto zwracać uwagę? Z pewnością istotną poradą dla sprzedawców jest to, jak pakować produkty. W wielu przypadkach reklamacje mogą wynikać z uszkodzeń, które nastąpiły niejako „po drodze”. Odpowiednia ochrona produktu jest istotna, a dzięki wymianie opinii na temat różnych sposobów pakowania (folie bąbelkowe, wypełnianie paczek ścinkami itp.) można porównać też jaka procedura okaże się najbardziej ekonomiczna.

Wymiana opinii może też pomóc w określaniu najlepszych sposobów rozwiązywania sytuacji spornych – takich, które pozwolą ewentualne problemy rozwiązywać w sposób nieangażujący czasowo i finansowo – a także przyjazny dla samych klientów.

Ostatnie Wpisy

Jakie zegarki będą modne w tym roku

Zegarki już dawno przestały spełniać jedynie jedną funkcję którą było podawanie czasu. Należałoby pamiętać przy doborze pewnego typu, iż zegar realizuje teraz...

Zamawianie pieczątki bez wychodzenia z domu – kreator pieczątek online

Zmiana trybu pracy ze stacjonarnej na zdalną, a także promocja home office, rozwinęła szereg usług online, które przedstawiliśmy też w analizie rynku...

Jak całościowo zarzadzać obslugą klienta w swojej firmie?

Kompleksowa obsługa klientów to dziś ogromne wyzwanie zarówno dla dużych, jak i dla małych przedsiębiorstw. Rozwój technologii i social mediów z jednej...

Przygotowujemy pierwszy bullet journal. Jakich akcesoriów nie może zabraknąć?

Bullet journal – czy wiesz, czym jest i czemu służy? W skrócie mówiąc, jest to w pełni spersonalizowany planner, który ułatwia zarządzanie...

Najczęstsze awarie taśmy LED

Taśmy LED stały się częstym elementem nowoczesnych wystrojów wnętrz. Fantazyjnie oświetlone meble, chociaż wciąż zachwycają, to przestały być rzadkim widokiem. Na co...

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię