Jak wysyłać paczki klientom e-commerce?

Własna działalność e-commerce wymaga ciągłych inwestycji w optymalizację procesów obsługi zamówień i wysyłki towarów. Dobrze wyposażony magazyn sklepu e-commerce to podstawa, aby realizacja zamówień odbywała się sprawnie, a paczki były wysyłane z zachowaniem wysokich standardów bezpieczeństwa. Sprawdź krótki poradnik i dowiedz się, jakie kartony wysyłkowe są dobre dla działalności e-commerce.

Działalność e-commerce – co można sprzedawać przez internet?

Obecnie w internecie można sprzedać praktycznie wszystko – oczywiście w granicach obowiązującego prawa. To oznacza, że biznes e-commerce może proponować swoim klientom produkty z kategorii zabawek dla dzieci, urządzeń RTV i AGD, a nawet wyposażenie ogrodowe. Możliwości na handel w sieci jest mnóstwo.

Po ustalaniu kategorii produktów, które będą sprzedawane przez internet można łatwo ustalić, jakie opakowania kartonowe będą przydatne w przedsiębiorstwie. Zakup odpowiednich materiałów operacyjnych i akcesoriów do pakowania paczek to podstawa, aby przyśpieszyć procesy logistyczne w firmie.

Kartony wysyłkowe a magazyn e-commerce – jakie opakowania będą odpowiednie?

Opakowania dla branży e-commerce występują w różnych wersjach. Możesz zdecydować się na kartony wysyłkowe fasonowe, z tektury falistej kilkuwarstwowej, a także kartony z automatycznym dnem. Jak wybrać idealne opakowania tekturowe? Weź pod uwagę kilka czynników, a bez problemu wybierzesz najlepsze materiały operacyjne dla swojej działalności e-commerce.

  • wymiary opakowania: szerokość, wysokość i głębokość,
  • przeznaczenie kartonu,
  • cena,
  • kolor: biały lub brązowy,
  • producent.

Na podstawie powyższych parametrów będziesz w stanie wybrać zestaw opakowań z tektury falistej i nie tylko, który w 100% spełni Twoje oczekiwania. Im szerszy asortyment jest sprzedawany online, tym więcej rodzajów opakowań kartonowych będzie potrzebnych na wyposażeniu magazynu wysyłkowego.

Wysyłka paczek dla klientów e-commerce – jak przygotować przesyłki?

Przygotowywanie paczek do wysyłki wymaga: wiedzy, doświadczenia oraz dostępu do odpowiednich akcesoriów magazynowych. W przeciwnym razie procesy logistyczne w firmie mogłyby zostać zaburzone. Jak w praktyce wygląda proces pakowania towaru do wysyłki? Poznaj kilka kroków, których nie można pominąć na tym etapie pracy w branży e-commerce.

  1. Upewnij się, że zebrane zamówienie jest kompletne.
  2. Zabezpiecz towary, które są wyjątkowo wrażliwe na uszkodzenia. Możesz użyć folii bąbelkowej, przekładek tekturowych lub papieru pakowego kraft.
  3. Umieść przedmioty w opakowaniu z tektury falistej.
  4. Uzupełnij puste przestrzenie wypełniaczem papierowym lub syntetycznym.
  5. Zamknij karton przy użyciu taśmy pakowej, np. papierowej z włóknami wzmacniającymi.
  6. Oklej przesyłkę etykietą transportową oraz samoprzylepnymi etykietami informującymi kuriera, np. wrażliwej zawartości paczki.

To wszystko, co musisz zrobić, aby bezpiecznie i sprawnie przygotować towar do wysyłki kurierem. W branży e-commerce liczy się czas, bezproblemowa dostawa oraz niskie koszty realizacji zamówienia. Aby utrzymać jakość świadczonych usług na wysokim poziomie, konieczna jest inwestycja w sprawdzone materiały operacyjne, czyli m.in. w wytrzymałe opakowania kartonowe.

Optymalizacja procesów logistycznych – czy rodzaj opakowań ma znaczenie?

Rodzaj wybranych opakowań do wysyłki towarów ma ogromne znaczenie, szczególnie jeśli chodzi o optymalizację kosztów realizacji procesów logistycznych. Kupując wytrzymałe pudełka z tektury falistej w co najmniej kilku rozmiarach, można przyśpieszyć czas pakowania paczek nawet o kilkanaście minut.

Wysyłka towaru drobnicowego wymaga zastosowania innych opakowań niż w przypadku sprzedaży wielkogabarytowego sprzętu i akcesoriów domowych. Tylko po zaopatrzeniu magazynu e-commerce w różnorodne opakowania tekturowe, można realnie zoptymalizować procesy logistyczne: koszty, czas pakowania oraz bezpieczeństwo wysyłki towarów do klienta.

Choć dedykowane opakowania z tektury generują pewne wydatki, warto w nie inwestować. To znacznie przyśpiesza proces pakowania towaru i daje gwarancję, że wysłane przedmioty dotrą do klienta w nienaruszonym stanie, niezależnie od czasu realizacji transportu przez firmę przewozową.

Bezpieczne kartony wysyłkowe, czyli jakie? Podsumowanie

Mianem bezpiecznych opakowań tekturowych do wysyłki w e-commerce nazywamy takie pudełka, które są: trwałe, odporne na wilgoć i uszkodzenia mechaniczne oraz dopasowane do gabarytów sprzedawanego towaru. Stosowanie takich opakowań umożliwia szybszą wysyłkę przedmiotów bez ryzyka, że firma kurierska zniszczy towar podczas transportu.

Chcesz rozwinąć skrzydła jako przedsiębiorca w branży e-commerce? Zoptymalizuj koszty i czas pracy pracowników odpowiedzialnych za wysyłkę towaru. Wykorzystaj materiały operacyjne i kartony wysyłkowe dostępne w ofercie Raja. To dobry wybór, szczególnie jeśli zależy Ci na utrzymaniu najwyższej jakości świadczonych usług.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię