Jak założyć sklep internetowy w praktyce?

Pamiętaj, że założenie sklepu internetowego wymaga spełnienia co najmniej kilku obowiązków. Zadbaj o wszystkie elementy, aby wejście w branżę e-commerce było dla Ciebie wygodne i łatwe. Czytając ten artykuł dowiesz się, jak krok po kroku, założyć sklep internetowy i zwiększać sprzedaż na przestrzeni czasu.

Jak założyć sklep internetowy w praktyce? 

Założenie sklepu internetowego to proces, który wymagać będzie od zainteresowanego przejścia przez kilka punktów. Postaraliśmy się je uwzględnić w poniższym artykule. 

1. Wybierz produkty, które pojawią się w Twoim sklepie 

Początek drogi to zawsze decyzja o tym, co chciałbyś sprzedawać w długiej perspektywie i jak rozwijać swoją ofertę w kolejnych krokach. Zawsze postaraj się wziąć pod uwagę potencjalną konkurencyjność oferty i jej przewagi w stosunku do konkurencji. Narzędzia, które pomogą Ci na tym etapie to Lean Canvas i Google Trends. 

2. Nazwa sklepu internetowego. Wybierz domenę! 

Kolejną rzeczą, którą przyjdzie Ci wybrać na samym początku będzie nazwa sklepu internetowego. Należy zadbać, by była związana z Twoim biznesem, unikalna i łatwa wy wymowie. Pamiętaj, że powinna być na tyle łatwa, aby ktoś, kto usłyszy ją pierwszy raz, nie mylił się przy wpisywaniu. 

Jeżeli masz nazwę, pozostaje kupić domenę u sprzedawcy, który najbardziej Ci odpowiada. 

3. Wybierz oprogramowanie, z pomocą którego będziesz prowadził sprzedaż 

Zawsze stojąć przez tego rodzaju decyzją masz do wyboru SaaS, Open Source i rozwiązania dedykowane. Najlepszą opcją może okazać się SaaS (Software as a Service), które łączy w sobie bezpieczeństwo, wygodę i możliwość zamówienia dodatkowych funkcjonalności. 

Przykładowo w Selly, w wybranych pakietach abonamentowych, razem z oprogramowaniem potrzebnym do obsługi sklepu, otrzymujesz godziny programistów do wykorzystania w przypadku, gdybyś potrzebował indywidualnych funkcji. 

Obsługę oprogramowania i jego korzyści będziesz mógł sprawdzić sam, na własną rękę, podczas 14. dni okresu testowego, za który nie zapłacisz ani złotówki. Wszystkie zmiany, które wprowadzisz do jego końca, zostają w Twoim sklepie, gdybyś zdecydował się na jego dalsze prowadzenie. 

4. Zaplanuj doświadczenia użytkownika (UX i UI) 

Starannie zaprojektuj poszczególne elementy w sklepie, a także kolorystykę, banery, ich wielkość, karty produktu i koszyk. Każdy element drogi użytkownika bowiem będzie miał wpływ na to, jak duża liczba potencjalnych klientów będzie chciała u Ciebie cokolwiek kupić. 

Gdy już skonfigurujesz swój sklep na platformie SaaS, przejdź przez każdy etap zakupu i przetestuj opcje, płatności, dostawy. Chcesz mieć pewność, że wszystko działa, jak należy, przed tym, jak zaczniesz inwestować większe kwoty w marketing. 

5. Logistyka i dostawy do klienta 

Zadbaj o to, by nie tylko w sklepie internetowym kontakt z Twoją marką był przyjemny. Zwróć uwagę również na to, by po dokonaniu zamówienia klient otrzymał to, co zamówił w odpowiednio krótkim czasie. Zaplanuj logistykę, pakowanie i integrację z kurierami, którzy będą przyjeżdżać po Twoje zamówienia. 

Pamiętaj, aby odpowiednio zabezpieczyć swoje przesyłki. 

6. Płatności i księgowość 

Korzystając z platformy SaaS łatwo się zintegrujesz (połączysz) z wybranymi dostawcami płatności i programami księgowymi. Będzie to dla Ciebie duże ułatwienia w zarządzaniu codziennym obiegiem dokumentów. 

Płatności natomiast są bardzo ważne m.in. w kontekście konwersji. Zwróć uwagę na to, czym płacą konsumenci w Polsce i zadbaj o to, by wdrożyć to rozwiązanie u siebie. 

7. Zadbaj o aspekty prawne 

Dopracuj regulamin sklepu i politykę zwrotów, wraz z polityką cookies i przetwarzaniem danych użytkowników w witrynie. To bardzo ważne, aby prowadzić sklep internetowy w zgodzie z obowiązującym prawem. 

Wiele gotowych szablonów znajdziesz w internecie, lecz zalecanym sposobem wykonania regulaminu jest zgłoszenie się do wyspecjalizowanej w tego rodzaju pracy firmy. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że dokumentacja w sklepie zrobiona jest i umieszczona dokładnie tak, jak należy. 

8. Analityka i strategia marketingowa 

Gdy już założyłeś własny sklep, zacząłeś konfiguracje i idziesz punkt po punkcie kolejno odhaczając każdy z nich, czas na plan promocji. Bez niego bowiem trudne będzie Ci wypromować sklep internetowy na pełną skalę.

Strategia marketingowa służy to tego, by określić swoje przewagi na rynku, a także wykorzystać je w późniejszych reklamach i komunikacji. 

Podsumowanie 

Mamy nadzieję, że już wiesz, jakie kroki należy przejść, aby założyć sklep internetowy w praktyce. Uzupełnij powyższy artykuł o wiedzę z każdego z wymienionych punktów i osiągaj kolejne sukcesy zwiększając sprzedaż online. 

Selly.pl 

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię