Kreator ankiet – jak go poprawnie używać?

Badania opinii konsumentów są coraz ważniejsze we współczesnych przedsiębiorstwach. Specjaliści do spraw marketingu decydują się często na skorzystanie z kreatora ankiet i przeprowadzenie badania w formie zdalnej, przez Internet.

Czym jest kreator ankiet?

Można przeprowadzać ankiety w formie tradycyjnej, czyli papierowej, jednak zajmuje to sporo czasu i trudno dotrzeć do większej liczby respondentów. Gromadzenie wyników takich badań również jest czasochłonne, ponieważ trzeba przejrzeć wszystkie ankiety po kolei i ocenić wyniki. Dużo prostszym i bardziej efektownym rozwiązaniem jest skorzystanie z kreatora ankiet, a następnie przeprowadzenie badania przez Internet, zdalnie, na dowolnej grupie respondentów. Dzięki kreatorom ankiet on-line można w szybki sposób stworzyć plik, rozesłać go do dużej liczby osób za pomocą e-maila lub linku, a następnie zebrać odpowiedzi w arkuszu kalkulacyjnym za pomocą jednego kliknięcia. Kreator ankiet to świetne rozwiązanie dla tych, którzy chcą przeprowadzić badanie efektywnie, szybko i profesjonalnie. W Internecie można znaleźć szeroki wybór kreatorów ankiet – najlepiej zdecydować się na narzędzie wysokiej jakości, które powstało przy współpracy ze specjalistami. 

Jak poprawnie używać kreatora ankiet?

Do stworzenia ankiety potrzebujemy określonego planu. Należy zastanowić się, do jakiej grupy docelowej mamy trafić (np. do osób korzystających z danych produktów, słuchających określonej muzyki, mieszkających w konkretnym mieście) i co chcemy zbadać. Jeśli już wiemy, jakie pytania chcielibyśmy zadać i do kogo z nimi trafić, możemy przystąpić do tworzenia ankiety. Dostępne kreatory są bardzo proste w obsłudze. Po nadaniu tytułu formularzowi wpisujemy pierwsze pytanie. Następnie dokonujemy wyboru rodzaju odpowiedzi, który nas interesuje: krótka odpowiedź, długa, jednokrotny lub wielokrotny wybór, lista rozwijana, data, godzina. Możemy wpisać dowolną ilość pytań, w zależności od naszych potrzeb. Ważne, aby wybrany rodzaj odpowiedzi był najbardziej pasujący do danego pytania, żeby respondent mógł odpowiedzieć zgodnie ze swoją opinią. Po ukończeniu ankiety można ją zapisać i wysłać e-mailem do wybranych osób bądź wygenerować link. Przydatną opcją jest skrócenie URL, by link lepiej prezentował się wizualnie. Tak stworzony odnośnik warto rozsyłać do docelowej grupy odbiorców. Przykładowo, badając fenomen danego artysty wśród młodzieży, najlepiej wysłać ankietę do osób należących do jego fanklubu. Odpowiedzi wygodnie jest odczytywać za pomocą arkusza kalkulacyjnego – wyświetlają się wówczas w formie przejrzystej tabeli. Większość kreatorów ankiet ma dostępną taką opcję. 

Tworzenie ankiet w kreatorze to prosty sposób na efektowne badanie, pozwalający na szybkie dotarcie do dużej liczby respondentów. 

Ostatnie Wpisy

Jak znaleźć dobrą agencję marketingową i na co zwrócić uwagę podczas jej wyboru

Praktycznie w każdym rodzaju działalności spotykamy się z dużą ilością konkurencyjnych firm. Nic w tym dziwnego. Mamy przecież wolny rynek i tak...

Tania reklama firmy – 5 pomysłów na skuteczną promocję

Narastająca konkurencja rynkowa sprawia, że przedsiębiorcy muszą inwestować w coraz nowocześniejsze działania marketingowe. Czasy, kiedy wystarczyło zaprezentować produkt w spocie telewizyjnym, dawno...

Kreator ankiet – jak go poprawnie używać?

Badania opinii konsumentów są coraz ważniejsze we współczesnych przedsiębiorstwach. Specjaliści do spraw marketingu decydują się często na skorzystanie z kreatora ankiet i...

Karta podarunkowa to idealny prezent?

Zapewne masz doświadczenia w kupowaniu prezentów dla rodziny i przyjaciół. I zapewne nie raz zdarzyło się, że w pewnym momencie stanąłeś przed...

Wycieraczki samochodowe: kiedy należy je wymienić i jakie kupić?

Odpowiednio dobrane wycieraczki do szyb mają ogromny wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy. O czym warto pamiętać przy zakupie?

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię