Kreator ankiet – jak go poprawnie używać?

Badania opinii konsumentów są coraz ważniejsze we współczesnych przedsiębiorstwach. Specjaliści do spraw marketingu decydują się często na skorzystanie z kreatora ankiet i przeprowadzenie badania w formie zdalnej, przez Internet.

Czym jest kreator ankiet?

Można przeprowadzać ankiety w formie tradycyjnej, czyli papierowej, jednak zajmuje to sporo czasu i trudno dotrzeć do większej liczby respondentów. Gromadzenie wyników takich badań również jest czasochłonne, ponieważ trzeba przejrzeć wszystkie ankiety po kolei i ocenić wyniki. Dużo prostszym i bardziej efektownym rozwiązaniem jest skorzystanie z kreatora ankiet, a następnie przeprowadzenie badania przez Internet, zdalnie, na dowolnej grupie respondentów. Dzięki kreatorom ankiet on-line można w szybki sposób stworzyć plik, rozesłać go do dużej liczby osób za pomocą e-maila lub linku, a następnie zebrać odpowiedzi w arkuszu kalkulacyjnym za pomocą jednego kliknięcia. Kreator ankiet to świetne rozwiązanie dla tych, którzy chcą przeprowadzić badanie efektywnie, szybko i profesjonalnie. W Internecie można znaleźć szeroki wybór kreatorów ankiet – najlepiej zdecydować się na narzędzie wysokiej jakości, które powstało przy współpracy ze specjalistami. 

Jak poprawnie używać kreatora ankiet?

Do stworzenia ankiety potrzebujemy określonego planu. Należy zastanowić się, do jakiej grupy docelowej mamy trafić (np. do osób korzystających z danych produktów, słuchających określonej muzyki, mieszkających w konkretnym mieście) i co chcemy zbadać. Jeśli już wiemy, jakie pytania chcielibyśmy zadać i do kogo z nimi trafić, możemy przystąpić do tworzenia ankiety. Dostępne kreatory są bardzo proste w obsłudze. Po nadaniu tytułu formularzowi wpisujemy pierwsze pytanie. Następnie dokonujemy wyboru rodzaju odpowiedzi, który nas interesuje: krótka odpowiedź, długa, jednokrotny lub wielokrotny wybór, lista rozwijana, data, godzina. Możemy wpisać dowolną ilość pytań, w zależności od naszych potrzeb. Ważne, aby wybrany rodzaj odpowiedzi był najbardziej pasujący do danego pytania, żeby respondent mógł odpowiedzieć zgodnie ze swoją opinią. Po ukończeniu ankiety można ją zapisać i wysłać e-mailem do wybranych osób bądź wygenerować link. Przydatną opcją jest skrócenie URL, by link lepiej prezentował się wizualnie. Tak stworzony odnośnik warto rozsyłać do docelowej grupy odbiorców. Przykładowo, badając fenomen danego artysty wśród młodzieży, najlepiej wysłać ankietę do osób należących do jego fanklubu. Odpowiedzi wygodnie jest odczytywać za pomocą arkusza kalkulacyjnego – wyświetlają się wówczas w formie przejrzystej tabeli. Większość kreatorów ankiet ma dostępną taką opcję. 

Tworzenie ankiet w kreatorze to prosty sposób na efektowne badanie, pozwalający na szybkie dotarcie do dużej liczby respondentów. 

Ostatnie Wpisy

Automatyczna analityka e-commerce – co zyskasz i czego się dowiesz?

E-commerce nieustannie zwiększa swój udział w sprzedaży detalicznej, co oznacza, że z rosnącym potencjałem rośnie także konkurencja, dlatego trzeba się na nią...

Meble pracownicze w otwartej przestrzeni – to musi się tam znaleźć!

Jakie powinny być meble pracownicze? Przestrzeń biurowa musi być przemyślana, a przede wszystkim dobrze wyposażona. W końcu ma to...

Pozycjonowanie stron szansą dla małych, lokalnych biznesów

W przypadku małych firm, działających na terenie miasta i regionu, najbardziej odpowiednie wydaje się pozycjonowanie lokalne. Odbywa się ono poprzez dobór fraz...

Grafiki pracy online – jak lepiej zorganizować pracę w swojej firmie?

Ułożenie dobrego grafiku pracy jest istotne z punktu widzenia efektywności działania danej firmy. Nie jest to jednak proste zadanie, ponieważ należy pilnować...

Waporyzatory – nowoczesne urządzenia do aromaterapii

Czy wiesz, że aromaterapia jest jednym z najlepszych sposobów na poprawę samopoczucia? Nie bez powodu stosowana jest już od setek lat, a...

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię