Marketing w social mediach: 10 wskazówek dla Twojej marki

Prowadzenie mediów społecznościowych Twojej marki warto rozpocząć od przemyślanej strategii. Najważniejsze, to ustalić, do jakiej grupy docelowej mówimy, wyznaczyć główny cel komunikacji Twojej firmy w social mediach. Dobór odpowiedniego kanału najlepiej oprzeć o grupę docelową: kiedy naszymi klientami są nastolatkowie, warto prowadzić firmowe konto na TikToku, a jeśli zależy nam na dotarciu np. do kadry managerskiej – warto działać na LinkedInie.

Poznaj 10 ważnych wskazówek dotyczących marketingu w mediach społecznościowych! 

  • Zadbaj o bezpieczeństwo konta!

Niezależnie od tego, w jakim kanale postanowiłeś prowadzić komunikację, pamiętaj, by odpowiednio zabezpieczyć dostęp do konta. Weryfikuj, kto dostaje dostęp do Twoich kont i zmieniaj hasła co jakiś czas. Zastosuj też uwierzytelnianie dwuskładnikowe na Facebooku, które  pomoże Ci uchronić zasięgowe konto oraz komunikację z klientami.

  • Organizacja konkursów

Nie od dziś wiadomo, że to świetny sposób na angażowanie społeczności, ale też szybszy przyrost fanów w mediach społecznościowych. Pamiętaj jednak, by takie akcje promocyjne przeprowadzać zgodnie z prawem. Konkurs powinien posiadać dedykowany regulamin, jasno ustalone zasady, nie może być loterią (unikamy słowa: losowanie nagród). W treści postów konkursowych nie możemy też wymagać od uczestników, by oznaczali znajomych, polubili czy udostępnili post, ponieważ takie aktywności, bo jest to niezgodne z polityką Facebooka  (źródło: Kohai).

  • Zbuduj grupę na Facebooku

Twoja firma w social mediach może angażować społeczność, tworząc także kameralną grupę skupioną wokół jakiejś tematyki. Grupa na Facebooku to idealne miejsce do dyskusji, głosowania, a nawet prowadzenia transmisji LIVE.  Jak pewnie wiesz, posty organiczne na Facebooku bez dodatkowej promocji płatnej docierają zaledwie do garstki osób. Dlatego też coraz więcej firm stawia na rozwijanie grup na Facebooku, bo właśnie na nich mogą wygenerować większe zasięgi.  

  • Unikaj tych błędów na Instagramie!

 Prowadząc konto na Instagramie pamiętaj, by: 

  1. Zamieścić aktywny link (np. do swojego sklepu lub strony) w BIO – wiele marek zapomina o wykorzystaniu potencjału tego miejsca. 
  2. Dbać o spójność w feedzie. Na Instagramie liczy się dobre pierwsze wrażenie! Dlatego warto wprowadzić jednolity filtr i trzymać się jednej, wcześniej założonej koncepcji zdjęciowej.
  3. Zwrócić uwagę na hashtagi: liczy się oczywiście jakość, a nie ilość. Powinny one dotyczyć stricte Twojej grupy docelowej (np. #instarodzicie, gdy prowadzisz sklep z akcesoriami dla dzieci). Możesz też sprawdzić, jakie hashtagi pod postami stosuje Twoja bezpośrednia konkurencja.
  • Połącz konto na Facebooku z Instagramem 

Dzięki temu zyskasz wiele ciekawych możliwości: od publikowania tych samych postów na obu kanałach jednocześnie, poprzez zarządzanie wiadomościami od obserwatorów po możliwość promowania postów i relacji na Instagramie (z pozycji Managera reklam na Facebooku).  

  • Naucz się rozmawiać z klientami!

Mądra strategia na prowadzenie mediów społecznościowych zawiera także “styl” odpowiadania na komentarze w social mediach. Warto pamiętać, że pozostawianie bez odpowiedzi pytania i “zaczepki” obserwatorów negatywnie odbija się na naszym wizerunku. Podejście przyjazne klientowi powinno skupiać się na empatycznej moderacji i pokazywaniu, że jako marka bacznie przyglądamy się problemom i uwagom każdego naszego obserwatora. Kluczem do sukcesu jest “wczucie się” w swoją grupę odbiorców: inną komunikację i styl odpowiedzi zastosujesz przy wyluzowanych nastolatkach, a inna przy klientach 50+.

  • Testuj różne formaty postów

Na Facebooku możesz tworzyć posty w formie krótkiej notki, rozwijanego prostokąta, animacji, galerii zdjęć czy karuzeli z produktami. Bacznie obserwuj swoją społeczność i wyciągaj wnioski, który z formatów angażuje najbardziej.  Pamiętaj też, że zaangażowanie w stosunku do animacji lub filmów przekłada się liczbę wyświetleń i czas, jaki internauci spędzili na oglądaniu kreacji.  

  • Harmonogram publikacji

… to podstawa, niezależnie od tego, na jakim kanale social media działasz! Najważniejsze to oczywiście regularność, jak też założenie sobie minimum postów na miesiąc. Praca na harmonogramie pozwoli zaoszczędzić czas i zaplanować stałe cykle.

  • Angażuj fanów!

Nie od dziś wiadomo, że obserwatorzy kochają być pytani o zdanie. Dlatego w swoich publikacjach staraj się stosować np. ankiety (np. w Insta Stories), quizy czy “zwykłe” pytania (np. z grafiką przedstawiającą dwie wersje opakowania produktu, pod którą fani mogą głosować emotikonami).

  • Analityka to podstawa!

Działania na dowolnym z kanałów social media można ulepszać, gdy bazujesz na twardych danych. Dlatego staraj się kontrolować, jakie pory dnia czy konkretne dni tygodnia są optymalne do publikacji, jak też sprawdzaj, który z formatów (animacja/post/zdjęcie) zbiera największą liczbę reakcji. 

Pamiętaj – niezależnie od tego, jaki firmowy kanał social, media prowadzisz, ważne, by robić to według przemyślanej strategii. Ustal konkretne cele, styl komunikacji i misję, którą za pomocą firmowych kanałów będziesz konsekwentnie realizował. Pomóc w tym może Ci też agencja marketingowa taka jak Kohai

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię