„Must have” audytu SEO

Masz jeden z lepszych produktów na rynku, konkurencyjne ceny, merytoryczne i specjalistyczne treści – wydaje się, że liczba wejść na stronę powinna rosnąć z miesiąca na miesiąc, a sama strona być widoczna na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Zwykle jednak tak nie jest. Zatem co poszło nie tak?

Każdy właściciel witryny życzy sobie, aby jego strona prezentowała się jak najlepiej wśród konkurencji i przyciągała do siebie jak najwięcej odwiedzających. Niestety, w przypadku tak złożonego procesu jak pozycjonowanie, same chęci nie wystarczą, a brak wystarczającej wiedzy dotyczącej optymalizacji strony skutkuje niezadowalającymi wynikami. Wtedy warto sięgnąć po profesjonalny audyt SEO, jaki oferuje np. Semcore.pl – pozycjonowanie stron. Jakie elementy strony na pewno będą brane po uwagę?

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to ocena strony WWW uwzględniająca takie właściwości witryny, które wpływają na pozycję w wyszukiwarkach (przede wszystkim Google’a), co naturalnie przekłada się na ilość odwiedzin na stronie, a przy spełnieniu jeszcze innych czynników – na wzrost konwersji. 

Rzetelnie opracowany raport z audytu stanowi podstawę opracowania strategii pozycjonowania strony. Prawidłowy wykonany audyt SEO jest kompleksową analizą witryny, uwzględniającą zarówno elementy techniczne (m.in. strukturę kodu), jak i jej merytoryczną zawartość (np. użycie fraz kluczowych).

Mrs meta i  mr title

Jednym z najważniejszych elementów strony wpływających na jej widoczność są właściwie sformułowane meta opisy i meta tytuły (meta title). Oba elementy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania strony – tytuł to nazwa linku, zaś meta opis to treść widoczna pod linkiem. Optymalne meta-opisy i tytuły zawierają frazy kluczowe, oddają treść strony oraz zawierają Call To Action – wezwanie do podjęcia działania (np. zakupy).

Co w tekście piszczy

Audyt SEO, podobnie jak pozycjonowanie, dotyczy elementów on-page (tych składających się na samą stronę WWW) i off-page (czynników zewnętrznych, które mają wpływ na pozycję strony internetowej). Do elementów on-page należy zawartość witryny. Podczas audytu SEO sprawdzane jest umieszczenie fraz kluczowych w publikowanych na stronie tekstach – to wciąż jeden z ważniejszych czynników wyłapywanych przez roboty Google’a. Mniej oczywistym elementem, ale również wpływającym na wysokość pozycji w wyszukiwarce, jest struktura tekstu. Nie każdy wie, że tworzenie nagłówków w tekście przez wyboldowanie nie wystarcza, kluczowe jest zastosowanie nagłówków H1, H2, H3. Optymalizacja on-page to także właściwe linkowanie wewnętrzne na stronie. Umieszczenie w tekście odnośników do podstron witryny pozwala zatrzymać użytkowników na stronie dłużej, co czyni ją atrakcyjniejszą dla algorytmów Google’a.  Oczywiście linkowanie wewnętrzne na nic się nie zda, jeśli przekierowuje do treści przekopiowywanych z innych serwisów, banalnych i sztucznie nafaszerowanych słowami kluczowymi, mówiąc krótko – bezwartościowych dla użytkownika.

Audyt w rękach specjalistów

Audyt SEO dotyczy też aspektów technicznych strony WWW.  Czy witryna jest responsywna? Czy na którejś z podstron wyskakuje błąd 404 zwiększający współczynnik odrzuceń? Czy ładowanie strony trwa zbyt długo i jakie elementy witryny mogą mieć na to wpływ? 

Można spróbować samodzielnie wykonać audyt SEO za pomocą ogólnodostępnych bezpłatnych narzędzi, jednak dużo skuteczniejszym sposobem będzie powierzenie audytu specjalistom, a następnie wdrożenie zmian optymalizujących stronę. 

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię