Forma nauki przez zabawę, zadanie na uczelnię, gdzie potrzebujesz danych, a także narzędzie do analizy informacji o klientach. Quizy online mają szerokie zastosowanie.
Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, które pomagają w gromadzeniu i analizie danych. Poza płatnymi rozwiązaniami są także te darmowe. Często to w zupełności wystarczy, aby przygotować atrakcyjnie wyglądający quiz, a następnie rozesłać go do znajomych lub innych odbiorców docelowych. Jedną z firm, która udostępnia aplikację bezpłatnie jest Drag’n Survey. Kreator quizów dostępny jest tutaj: https://www.dragnsurvey.com/quiz-online
Quizy w marketingu — wykorzystaj potencjał
Wszyscy twórcy content marketingu prędzej czy później stają przed dylematem: Jaki rodzaj tekstu wykorzystać w swojej strategii marketingowej, aby osiągnąć wyznaczone cele? Quizy przydają się do oceny potencjalnych zachowań Twojej grupy docelowej na bazie zebranych informacji. Rezultaty dobrze przemyślanej zabawy mogą Cię pozytywnie zaskoczyć.
Jak i kiedy wykorzystać quizy w marketingu?
Na wstępie warto przemyśleć do kogo kierujesz pytania. Wybranie grupy pod pewnymi względami podobnej (np. wiek) zawęża możliwe odpowiedzi, a te są przez to miarodajne. Pamiętaj, aby w quizie pojawiło się trochę humoru. Sztampowe i nudne zagadnienia lub sugerowanie odpowiedzi może wielu użytkowników znudzić i przerwą grę.
Ważny jest dobry tytuł, który dotrze do wybranej grupy docelowej. Quiz nie musi służyć do badania, może to być miły dodatek do prowadzonego przez Ciebie bloga, profilu w social mediach czy kanału na YouTube lub w innych mediach. Zabawa może mieć charakter wyzwania, które stawiasz swoim odbiorcom, a jednocześnie to dobry sprawdzian wiedzy. Dodanie punktacji może pobudzić uczestników do rywalizacji, co zwiększa prawdopodobieństwo ukończenia quizu.
Popularne rozwiązanie — test osobowości
Chyba każdy interesuje się do pewnego stopnia innymi ludźmi. Czasami to pociąg fizyczny innym razem intelektualny. Szukamy cech wspólnych, aby znaleźć punkt zaczepienia do rozmowy lub aby zagaić przy okazji przerwy obiadowej. Poza innymi ludźmi często interesuje nas własne „ja”. Test osobowości, nawet podstawowy, to interesujące wyzwanie, a ciekawość jest tak duża, że wiele osób z pewnością dobrnie do końca, aby poznać odpowiedź.
Wynik punktowy lub ciekawa informacja na koniec to nie jedyne metody finalizacji quizu. Dobrym sposobem jest porównanie rezultatów do znanych osób z całego świata. Zestawienie uczestnika z celebrytą lub aktorką bywa często dobrym pomysłem. Użytkownicy chwalą się takimi osiągnięciami i publikują wyniki w swoich mediach społecznościowych. Jest to idealna sytuacja, bo dzięki temu Twoja grupa badanych ciągle się powiększa.
Co za dużo to niezdrowo
Nie przesadzaj z ilością pytań. Najlepiej poinformuj użytkownika o długości quizu, aby nie tracił czasu i nie czuł się rozczarowany, gdy dobrnie do końca. Jest to miecz obosieczny, ale quizy powinny być formą rozrywki, nawet jeśli pytasz o trudne rzeczy. Lepiej krótko i treściwie niż przesadzić z długością.
Quizy to wielofunkcyjne narzędzie badawcze, ale i forma rozrywki. Dzięki nim urozmaicisz zajęcia w klasie, a także przeanalizujesz ważne dane o swoich klientach.