Reklama na YouTube – co trzeba o niej wiedzieć?

Każdego dnia na YouTube pojawiają się dziesiątki tysięcy nowych filmów. Z platformy korzystają już ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie. I będzie ich coraz więcej! Angażująca, atrakcyjna reklama YouTube pozwoli Ci zatem skupić uwagę klienta w świetnym momencie: kiedy ogląda swoich ulubionych twórców lub scrolluje kolejne propozycje filmów.

W 2020 roku YouTube po raz pierwszy zdradził statystyki oglądalności w Polsce. Według najnowszych danych Polacy spędzają w serwisie średnio 40 minut dziennie. Znacznie krócej niż przed telewizorem, można pomyśleć. Jednak weźmy pod uwagę dwie kwestie. Po pierwsze, z platformy Youtube korzysta aż 91% polskich internatów. Po drugie, aż 8 mln Polaków to tzw. light TV viewers, co oznacza, że albo nie posiadają odbiornika TV, albo używają go głównie do oglądania VOD lub YouTube’a. Oznacza to, że ta platforma to potężne medium reklamowe, którego w zasadzie nie można pominąć przy tworzeniu strategii firmy.

Co to jest reklama YouTube?

Reklamy w Youtube mają formę video. Pozwalają Ci dotrzeć do użytkowników zarówno, gdy przeglądają stronę główną, jak i szukają interesujących dla siebie treści. Mogą wyświetlać się także przed filmem, który wybrał odbiorca, oraz w jego trakcie – podobnie jak w przypadku reklamy telewizyjnej.

Jakie są zalety reklam na YouTube?

YouTube daje Ci dostęp do 91% polskich internautów – to druga wyszukiwarka na świecie, jeśli chodzi o popularność. Oprócz ogromnego zasięgu Youtube i reklama na tej platformie dają Ci liczne, dodatkowe możliwości:

  • Precyzyjne targetowanie – możesz dokładnie określić, do kogo trafi spot reklamowy Twojej firmy, zmieniać kryteria demograficzne, zainteresowań czy też miejsc docelowych.
  • Atrakcyjne ceny reklamy w YouTube – za przygotowanie i wyświetlanie spotu zapłacisz o wiele mniej niż w przypadku reklamy w telewizji, zazwyczaj od kilku do kilkunastu groszy za obejrzenie. Co więcej, najczęściej płacisz za realną liczbę wyświetleń, serwis nie pobiera opłaty za pominięcie spotu.
  • Raporty – dzięki Google AdWords masz dostęp do przejrzystych raportów dotyczących reklam na YouTube oraz informacji, ile osób obejrzało film oraz ile zdecydowało się przejść na stronę internetową. Analiza danych pozwoli Ci jeszcze lepiej targetować reklamy i lokować budżety.
  • Zwiększanie zasięgu poprzez udostępnianie – użytkownik może udostępnić reklamę na YouTube, jeśli tylko uzna ją za interesującą. Dzięki temu jej zasięg zwiększa się zupełnie bezkosztowo. To ważna podpowiedź dla reklamodawców: warto tworzyć angażujące, wartościowe treści.

Jakie są typy reklam video na YouTube?

Na YouTube mamy do wyboru kilka rodzajów reklam, różniących się między sobą m.in. długością, miejscem oraz momentem emisji. Są to przede wszystkim:

  • Reklamy YouTube TrueView In-Stream – wyświetlane przed filmem, można je pominąć;
  • TrueView Discovery – pojawia się m.in. w wynikach wyszukiwania YouTube, na stronie głównej oraz obok podobnych filmów;
  • Reklamy bez możliwości pominięcia – oprócz tego funkcjonujące na podobnych zasadach, co TrueView In-Stream;
  • Reklamy YouTube w przerywniku – 6-sekundowy niepomijalny spot włączający się w trakcie oglądanego filmu;
  • Reklamy w banerze masthead;
  • Reklamy Out-Stream;
  • Nakładki reklamowe in-video;
  • Karty sponsorowane.

To, na którą z reklam na Youtube warto się zdecydować, zależy zarówno od koncepcji czy specyfiki oferowanego produktu, jak i od budżetu. Jeśli wybierasz pomijalny spot na początku filmu, zadbaj o to, aby jego pierwsze sekundy przyciągnęły użytkownika i od razu dały odbiorcy konkretne informacje lub daną wartość dodaną.

reklama. youtube

Ile kosztuje reklama na YouTube?

Model rozliczeń zależy m.in. od wybranego wariantu reklamowego. Najczęściej jest to Cost Per View (CPV), w którym reklamodawca płaci za wyświetlenie reklamy YouTube, nie ponosi za to kosztów, jeśli użytkownik pominął spot. Stosuje się także Cost Per Interaction, czyli opłatę za każde przekierowanie na stronę. Model rozliczenia można dostosować do potrzeb reklamodawcy. Z uwagi na indywidualizację procesu rozliczeń trudno jest podać konkretny, wiążący koszt reklam YouTube. Przyjmuje się jednak, że jest to już nawet 0,05 – 0,15 zł za jedno wyświetlenie.

Kampanie video to doskonałe narzędzie, które możesz wykorzystać nie tylko do sprzedaży, ale też do zwiększania świadomości marki. Z reklamy na YouTube może korzystać tak naprawdę każdy – także firmy, które dopiero pojawiły się na rynku i chcą zwiększyć swoją rozpoznawalność.

Ostatnie Wpisy

Jakie wymiary powinien mieć plakat?

Dzięki plakatom można w łatwy sposób zaprezentować ofertę firmy lub poinformować o nadchodzących wydarzeniach kulturalnych. To materiały reklamowe chętnie wykorzystywane przez instytucje...

Recenzja Tradocenter – opinie użytkowników. Zalety korzystania z portalu

Prosty handel walutami i akcjami za pomocą jednego kliknięcia? To możliwe dzięki TradoCenter. Inwestorzy z całego świata coraz częściej wybierają usługi brokera....

CMS Typo3 – przyszłość budowania stron internetowych

Chciałbyś stworzyć własną stronę internetową? Jeśli nie jesteś biegły w technologiach informatycznych, to taka myśl może przerażać. Ale głowa do góry! Jest...

Dlaczego warto robić zakupy spożywcze online?

Od lat kupujemy produkty w Internecie, a branża e-commerce rośnie w siłę każdego dnia. Podczas gdy z często kupujemy w sieci odzież,...

Co powinna zawierać reklama na YouTube?

YouTube to serwis, który powstał z myślą o dzieleniu się nagraniami wideo ze znajomymi, ale w krótkim czasie wyrósł na prawdziwego giganta....

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię